نوشته شده توسط : سعید باطنی

چگونه پالایش یکم را به پرتفوی اضافه کنیم؟

 

پذیره نویسی کد بورسی صندوق ETF پالایشی یکم (دارا دوم) که شامل سهام دولت در شرکت های پالایش نفت بندرعباس، تبریز، اصفهان و تهران می باشد در شهریورماه انجام شد. این در حالی است که طبق آخرین اخبار منتشر شده نماد پالایشی یکم به پرتفوی اضافه  شده است، از طرفی در سبد سهامداران برخی کارگزاری ها نیز قابل مشاهده نمی باشد. حال این پرسش مطرح است که چرا دارا دوم به پرتفوی من اضافه نشده و نماد پالایش یکم را چگونه به پرتفوی اضافه کنیم؟ 

نماد پالایشی یکم چگونه به پرتفوی اضافه می شود؟

در زمان پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم اعلام شد نماد پالایش یک ماه بعد از اتمام پذیره نویسی قابل معامله و مشاهده در پرتفوی خریداران این صندوق می باشد. در حال حاضر نماد پالایشی یکم در پرتفوی برخی از سهامداران نشسته و برای عده ای نیز اضافه نشده است. آمورش بورس بسیار لازم است .

قابل ذکر است که اگر سهامداران از طریق کارگزاری ها اقدام به خرید واحد های پالایشی یکم کرده اند و به طور خودکار این نماد اضافه نشده و در پرتفوی نمایش داده نمی شود برای افزودن پالایش یکم به پرتفوی می توانند از طریق گزینه تغییر کارگزار ناظر، نماد پالایش یکم را جستجو و آن را انتخاب و درخواست خود را به ثبت برسانند که معمولا چند روز بعد نماد به سبد اضافه خواهد شد. ثبت نام بورس کاهش داشته است . 

نحوه افزودن نماد پالایشی یکم (پالایش) در کارگزاری های مختلف مانند مفید، آگاه، فارابی، مبین سرمایه، اقتصاد بیدار، خبرگان، تدبیرگران و …. ممکن است اندکی با هم تفاوت داشته باشد. در برخی از کارگزاری ها نیاز است که شما لیست دارایی های خود را از سامانه یکپارچه ذینفعان دانلود کرده و آن را هنگام تغییر کارگزار ناظر بارگزاری کنید تا بعد از گذشت حداقل یک هفته دارا دوم یا پالایشی یکم به پرتفوی شما اضافه شود و بتوانید آن را بفروشید.

آموزش اضافه کردن دارا دوم (پالایشی یکم) به پرتفوی

همان طور که گفته شد نماد پالایش در پرتفوی اکثر سهامداران در کارگزاری های مختلف افزوده شده و این عملیات به صورت خودکار انجام می شود و افرادی که هنوز دارا دوم وارد پرتفوی آن ها نشده است طی چند روز آینده نماد پالایش به پرتفوی آن ها اضافه خواهد شد در صورتی که بعد از بازگشایی دارا دوم نماد آن وارد پرتفوی شما نشد با کارگزاریتان تماس بگیرید ممکن است روش افزودن دارا دوم (پالایشی یکم) به پرتفوی بورسی خود به شکل زیر باشد:

  • ابتدا وارد درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.com شوید و در قسمت لیست دارایی ها گزینه دریافت گزارش سبد دارایی را انتخاب کنید تا فایل اکسل دارایی های شما دانلود شود.
  • سپس وارد سامانه معاملاتی کارگزاری خود شوید و گزینه تغییر کارگزار ناظر را بزنید و با انتخاب نماد پالایش برگه دانلود شده از درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه را در این قسمت بارگزاری کنید.




:: برچسب‌ها: رادیو سرمایه-اموزش بورس -سهام بنیادی - کد بورسی- سیگنال خرید - مبین سرمایه ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: